BPD betrekt voormalig Burgerweeshuis in Amsterdam

Na een anderhalf jaar durende transformatie en restauratie, starten vandaag 150 medewerkers van woningontwikkelaar BPD op hun nieuwe werkplek in het voormalige Burgerweeshuis aan het IJsbaanpad in Amsterdam. De medewerkers van het hoofdkantoor uit Hoevelaken en die van regiokantoor Noord-West uit Haarlem werken vanaf nu onder één dak in Amsterdam. Het kantoor is ruim 5.000 m2 groot, wordt volledig door BPD in gebruik genomen en is een Rijksmonument van de hand van architect Aldo van Eyck.
  • Publicatiedatum: 29 januari 2018

'Als een van de grootste woningontwikkelaars van Nederland, Duitsland en Frankrijk sluit de strategische ligging van ons prachtige nieuwe kantoor in de hoofdstad naadloos aan bij onze ambities om woon- en leefomgevingen te creëren waar mensen graag verblijven. De locatie in Amsterdam-Zuid is aantrekkelijk vanwege de dynamiek van de stad, een stad waar ook veel van onze relaties in de buurt gevestigd zijn. Ook heeft het een gunstige ligging ten opzichte van uitvalswegen, openbaar vervoer en de luchthaven. Ik ben verheugd dat we vanuit deze bijzondere plek ons mooie werk mogen voortzetten, aldus Walter de Boer, CEO van BPD.

BPD Kunstcollectie krijgt volop de ruimte

Om werknemers, bezoekers en belangstellenden de kans te geven van het gebouw te genieten, wordt de 40 jaar oude BPD Kunstcollectie (voorheen Bouwfonds Kunstcollectie) volop in en om het Burgerweeshuis getoond. In het Burgerweeshuis is ook een permanente expositieruimte gecreëerd waar een wisselend programma wordt getoond. De openingstentoonstelling is van Céline Condorelli (1974, Parijs) en is tot stand gekomen in samenwerking met de kunstenaar Condorelli en het Centrum voor Beeldende Kunst en Architectuur Stroom Den Haag. De openingstentoonstelling zal vanaf maart 2018 te zien zijn.

Kunst In BPD Gebouw Amsterdam 33
Kunst In BPD Gebouw Amsterdam 15
Kunst In BPD Gebouw Amsterdam 37

Op de hoogte blijven van ons werk?