BPD introduceert online aankoop woning

Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerde kopers voor het eerst in Nederland online een woning kopen. BPD geeft hiermee verdere invulling aan de wens van kopers om zich niet alleen volledig online te kunnen oriënteren, maar ook tot de daadwerkelijke aankoop van een nieuwbouwwoning te kunnen overgaan.
  • Publicatiedatum: 10 maart 2016

Een deelplan van ‘Hoef en Haag', een nieuw dorp bestaande uit 1.800 woningen aan de Lek in Vianen, is het eerste project waarbij de online aankoop mogelijk is. Een 70-tal geïnteresseerden heeft zich online aangemeld en kan kiezen uit 59 woningen die te koop worden aangeboden. Geïnteresseerden kunnen van 10 tot 17 maart a.s. hun voorkeuren doorgeven. Daarna vindt een woningtoewijzing plaats. De eerste officiële online aankoop van een van deze woningen volgt naar verwachting kort daarna.

In 2016 breidt BPD de online aankoopmogelijkheden stapsgewijs verder uit zodat alle in verkoop zijnde nieuwbouwprojecten in de toekomst online kunnen worden aangekocht. Kopers die (fysiek) persoonlijk contact prefereren, kunnen blijven rekenen op de bestaande contactmogelijkheden om zich op een woning te oriënteren of deze aan te schaffen.

Jessie Wagenaar, directeur Verkoop & Gebiedsmarketing van BPD, licht toe: 'De Nederlandse consument is in sterke en toenemende mate online georiënteerd, ook als het om het kopen van een woning gaat. Tegenwoordig oriënteert men zich met de iPad of laptop vanaf de bank op een nieuwe woning. In deze groeiende woningmarkt is het dan ook een onomkeerbare ontwikkeling dat wij het mogelijk maken om nieuwbouwwoningen online aan te schaffen. Wij zien het als een sluitstuk in ons nu al grotendeels online afspelend oriëntatieproces. Doordat wij online continu in contact kunnen staan met onze klanten zijn we in staat om een nog betere match te maken tussen onze woonwijken en hun toekomstige bewoners.'

Nieuwe websitestructuur

Om online kopers zo goed mogelijk te informeren, werkt BPD met vernieuwde gebiedswebsites die de nieuwbouwprojecten etaleren. De website geeft het gebied en de ligging weer, biedt inzicht in de bereikbaarheid, de wijken die worden ontwikkeld, de fasering, de planning en stelt kopers in de gelegenheid om contact op te nemen voor vragen. Niet onbelangrijk is de mogelijkheid om plattegronden, brochures en specificaties van woningen in te zien. Geïnteresseerden hebben de mogelijkheid om in te loggen op een persoonlijke online omgeving. In deze online omgeving kan een woning daadwerkelijk naar het digitale winkelmandje worden ‘gesleept' om vervolgens te worden aangeschaft door middel van de benodigde documentatie en een digitale handtekening. Met een bezoek aan de notaris, voor het fysiek ondertekenen van de akte van levering, is de sleuteloverdracht daarna een feit.

Op de hoogte blijven van ons werk?